Όλες οι απαντήσεις στις ερωτήσεις σας

Συχνές ερωτήσεις

FAQ

1.Γιατί να επιλέξω την E.fos;

H E.fos σας προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις, παρέχοντας πράσινη ενέργεια και ταυτόχρονα υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, προσανατολισμένες στην κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών και απαιτήσεων του κάθε πελάτη της.

2.Ποια είναι η διαδικασία που απαιτείται για να γίνω πελάτης της E.fos;

Προκειμένου να γίνετε πελάτης της E.fos, ολοκληρώσετε το έντυπο αίτησης προμήθειας πελάτη. Εναλλακτικά μπορείτε να μας καλέστε στο 22 210380, για να μιλήσετε απευθείας με εκπρόσωπο της εταιρείας μας. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση για εσάς και καμία αλλαγή στο μετρητή σας.

3.Υπάρχει κόστος επιβάρυνσης που προκύπτει κατά τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή;

Δεν υπάρχει κανένα κόστος κατά την αλλαγή προμηθευτή.

4.Κατά τη διαδικασία αλλαγής Προμηθευτή, θα υπάρξει διακοπή ρεύματος;

Όχι. Η επιχείρησή σας και το σπίτι σας δεν μένουν ούτε λεπτό χωρίς ρεύμα. Δεν θα υπάρξει καμία διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς η αλλαγή είναι καθαρά λογιστική. Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας είναι εγγυημένη από τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ).

5.Πόσος χρόνος απαιτείται για την αλλαγή προμηθευτή ή την ενεργοποίηση της παροχής μου;

Στα πλαίσια λειτουργίας των Κανόνων Μεταβατικής Ρύθμισης η αλλαγή προμηθευτή μπορεί να ενεργοποιηθεί κάθε 1η εκάστου ημερολογιακού μηνός. Ο χρόνος που απαιτείται είναι περίπου 10 εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία υπογραφής της αίτησής σας και εξαρτάται από τις διαδικασίες του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής (ΔΣΔ).

6.Μπορείτε να παρέχετε τις υπηρεσίες σας σε ολόκληρη την Κύπρο?

Η E.fos μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της και να προμηθεύσει με ηλεκτρική ενέργεια όλες τις περιοχές που είναι διασυνδεδεμένες με το εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης στην επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας.

7.Τι χρονική διάρκεια έχει η σύμβαση που υπογράφω με την E.fos;

Η χρονική διάρκεια της σύμβασης που υπογράφετε με την E.fos, εξαρτάται από το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει και τους Ειδικούς Όρους της Συμφωνίας Προμήθειας. Σε κάθε περίπτωση, η E.fos διαθέτει προγράμματα που έχουν σύμβαση αορίστου χρόνου, καθώς και προγράμματα που έχουν σύμβαση ορισμένου χρόνου.

8.Σε περίπτωση βλάβης πού θα πρέπει να απευθύνομαι και από ποιον επισκευάζεται;

Για οποιαδήποτε βλάβη, ως χρήστης δικτύου, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Διαχειριστή Συστήματος Διανομής (ΔΣΔ) καλώντας στο 1800, τηλεφωνικό κέντρο για αναφορά βλαβών δικτύου. Η βλάβη επισκευάζεται από τον ΔΣΔ.

9.Πόσο συχνά θα λαμβάνω λογαριασμό;

Θα λαμβάνετε λογαριασμό κάθε μήνα. 

10.Τι είναι ο ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμός και πως υπολογίζεται;

Ο ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμός βασίζεται στην εκτίμηση κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος. Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται σε ιστορικά στοιχεία κατανάλωσης του τιμολογούμενου μετρητή, ενώ η χρέωση αφαιρείται από τον επόμενο εκκαθαριστικό λογαριασμό.

11.Τι αφορούν οι Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις;

Οι ρυθμιζόμενες Χρεώσεις αφορούν δαπάνες για:

  • Τη Χρήση Δικτύου Μεταφοράς και Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας
  • Τις Επικουρικές Υπηρεσίες Δικτύου
  • Τις Υπηρεσίες Δημόσιας Ωφέλειας (ΥΔΩ)
  • Το Ειδικό Τέλος Κατανάλωσης για το Ταμείο ΑΠΕ και ΕΞΕ
  • Τις Λοιπές Επιβαρύνσεις

12.Γιατί η έκπτωση αφορά τις χρεώσεις του ηλεκτρικού ρεύματος μόνο και όχι το σύνολο του λογαριασμού;

Ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος περιλαμβάνει διαφορετικές κατηγορίες χρεώσεων και συγκεκριμένα: Χρεώσεις Ενέργειας, Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις, Φόρους και Τέλη. Από τις πιο πάνω κατηγορίες χρεώσεων, η μοναδική η οποία είναι ανταγωνιστική και διαφοροποιείται ανά Προμηθευτή είναι αυτή που αφορά τις Χρεώσεις Ενέργειας. Οι υπόλοιπες κατηγορίες χρεώσεων είναι ίδιες από όλους τους Προμηθευτές και αποδίδονται σε Δημόσιους Φορείς.

13.Πώς ενημερώνεται η E.fos για τις μετρήσεις του μετρητή κατανάλωσης μου;

Η E.fos ενημερώνεται από το Περιχαρακωμένο Τμήμα Μετρητών του ΔΣΔ για τις μετρήσεις των πελατών της. Ο εν λόγω φορέας στέλνει τις μετρήσεις του στην E.fos, η οποία προχωράει στην εκκαθάριση των λογαριασμών των πελατών της.

14.Σε περίπτωση που αμφισβητώ τη μέτρηση που βλέπω στο λογαριασμό μου, πού θα απευθυνθώ;

Θα πρέπει να προχωρήσετε σε έγγραφη καταγγελία στην e.fos για την αμφισβήτηση της μέτρησης. Η E.fos θα προωθήσει το αίτημά σας στο Περιχαρακωμένο Τμήμα Μετρητών του ΔΣΔ και θα σας ενημερώσει για την απάντηση του αρμόδιου φορέα. Για να βρείτε το σχετικό έγγραφο πατήστε εδώ. 

15.Με ποιους τρόπους μπορώ να εξοφλώ τους λογαριασμούς μου;

Μπορείτε να προβείτε σε εξόφληση με τους ακόλουθους τρόπους: (i) Με πάγια εντολή μέσω τραπεζικού λογαριασμού (ii) Με πίστωση τραπεζικού λογαριασμού της E.fos. 

16.Τι είναι ο Ύστατος Προμηθευτής ή Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου;

Ο Ύστατος Προμηθευτής ή Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου, υποχρεούται να προμηθεύει πελάτες οι οποίοι δεν εκπροσωπούνται από προμηθευτή, λόγω υπαιτιότητας του μέχρι πρότινος προμηθευτή τους ή εξαιτίας γεγονότων που εμπίπτουν στη σφαίρα επιρροής του μέχρι πρότινος προμηθευτή τους. Ως Ύστατος Προμηθευτής ή Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου ορίζεται, με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ) μετά από διαγωνιστική διαδικασία ανά δύο (2) έτη, ο Προμηθευτής με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ανά κατηγορία πελατών (σήμερα η δεσπόζουσα ΑΗΚ). Η μετάπτωση στην υπηρεσία ύστατου προμηθευτή ή τελευταίου καταφυγίου πραγματοποιείται αυτόματα για τον πελάτη.